Jansky és un duet d’electrovèrsia que crea bases electròniques a partir de sons orgànics i inorgànics, com baixos, pianos i sintentitzadors, ocells o pedres. A través de la manipulació digital, Jaume Reus fa que aquests sons creixin i es transformin al voltant d’un tronc: els versos. La seva flauta travessera hipercontemporània i la veu única de Laia MaLo n’esdevenen les branques i fulles.

El març de 2015 Jansky treu el seu segon disc, mesclat als Estudis Favela i masteritzat amb el mestre Hay Zeelen (The Prodigy, Tears for fears…). ÉÈ són vuit talls de pista de ball avantguardista, a través dels quals se’ns explica què passa des de l’apocalipsi del nostre món fins al naixement d’un nou ésser (elèctric), com a metàfora d’una nova forma d’art.

ÉÈ conté cançons creades a partir de ‘natura digitalitzada’ (a Falco vs. Polyphylla, el sintetitzador llança crits de falcó samplejats, mentre que a l’Apocalipsi, les percussions són branques d’ametller trencant-se); també incorpora nous instruments, com sintetitzadores analògics (Sempiterna, Reptilianes) o el vibràfon (Language, Lliçó no1). La flauta beatbox segueix essent el nucli dels temes més dramàtico-festius (Escapça’m, Ésser Elèctric).

Amadeo Orellana torna a crear l’artwork del disc i, aquesta vegada, als seus collages hi barreja humanitat, natura i energia, a partir d’obres mestres de la pintura flamenca. A més, Joan Guasch (Red Bull Academy, Sau Poler) ha dirigit el primer vídeoclip que acompanya el llançament del disc, Apocalipsi.